Nastała moda na bycie fit. Niemalże każdy chce już zdrowo się odżywiać i zdrowo żyć. Jest to jeden z najlepszych trendów, jakie świat mógłby sobie wyobrazić. Jeżeli bowiem człowiek dba o swoją dietę i rzeczywiście regularnie ćwiczy, zmianie ulega całe jego życie. Przede wszystkim zaczyna odczuwać różnice w swojej psychice. Jest bardziej szczęśliwy, ma lepszy nastrój i dysponuje większymi zasobami energetycznymi. Motywacja zdobyta poprzez zmianę trybu żywienia i wprowadzenie do życia aktywności zaczyna też objawiać się na innych płaszczyznach. A jak być fit, by to wszystko osiągnąć?

Po pierwsze – dieta. To z nią mają problemy tysiące ludzi na całym świecie. Niestety producenci żywności nie ułatwiają prowadzenia zdrowego trybu życia. Proponują klientom same niezdrowe i gotowe przekąski, w których trudno szukać jakichkolwiek wartości odżywczych. Najbardziej szkodliwe są oczywiście słodycze. Mimo iż dawniej uważano, że to tłuszcz powoduje wzrost masy ciała i samej tkanki tłuszczowej, dziś wiadome już jest, że tak naprawdę dla organizmu nie ma znaczenia to, skąd pochodzą wprowadzane do niego kalorie. Jeśli jest ich zbyt dużo, są przekształcane w tkankę tłuszczową – chociażby nawet pobierano je z samych węglowodanów i białek, czyli w teorii bardzo zdrowych produktów. Najbardziej należy jednak uważać na same słodycze. Niemalże w całości wypełnione cukrem nie dostarczają organizmowi praktycznie żadnych wartości odżywczych – ani witamin, ani minerałów. Trudno jest jednak czasem im się oprzeć. A wtedy warto poszukać dla siebie zdrowszych, bardziej „fit” alternatyw.

Bo zdrowe słodycze istnieją – są tylko trudniej dostępne i czasem ludzie nie potrafią ich odróżnić od tych mało wartościowych. Ostatnio, jakieś kilka lat temu na polskim rynku pojawiły się m.in. produkty znanej polskiej trenerki fitness – Ewy Chodakowskiej. Dla swoich fanów przygotowała ona całą serię artykułów „BeRAW”, wśród których pojawiły się batoniki, specjalne kuleczki oraz koktajle. Miłośnicy słodyczy na pewno usatysfakcjonują się czekoladowymi batonikami. Występują one w aż pięciu odsłonach – do wyboru są m.in. wafelki wegańskie, te proteinowe oraz energetyczne. Ich skład zdecydowanie zasługuje na medal i najwyższe podium. W całości tworzone są bowiem z naturalnych składników, a słodzone m.in. daktylami, które są bardzo zdrowe, a przy tym mają cudowny intensywny aromat. Takie batoniki spokojnie można jeść bez żadnych wyrzutów sumienia. W jednej porcji zawierają one niecałe dwieście kalorii, dlatego stanowią niewielką przekąskę, którą spokojnie można spożyć tuż po obiedzie czy nawet po kolacji.

Niektórym jednak smak takich produktów może po prostu nie odpowiadać. A jak być fit, jeżeli jest się uzależnionym od słodyczy, których nie potrafi się zastąpić zdrowszymi, słodzonymi daktylami bądź miodem odpowiednikami? Najlepiej w takim wypadku całkowicie zrezygnować z jedzenia podobnych artykułów. Wbrew pozorom można się spokojnie od nich odzwyczaić i każdy jest w stanie to zrobić. Pomocna może okazać się tutaj specjalna aplikacja, którą można pobrać na każdy telefon komórkowy. Zajmuje się ona liczeniem dni, w trakcie których dany użytkownik nie zjadł niczego słodkiego. Mając coś takiego, można zmotywować się do trwania w swoim postanowieniu. A uzależnienie od słodyczy zdecydowanie warto pokonać – chociażby dla swojej sylwetki bądź własnego zdrowia.

Aby być fit, trzeba również zainteresować się uprawianiem sportów. Jest to jeden z najprzyjemniejszych i najbardziej wartościowych sposobów umożliwiający zadbanie o własną sylwetkę. Bo każdy, kto chciałby poprawić prezencję swojej figury, po prostu musi polubić się z wysiłkiem fizycznym. Najlepiej go uprawiać w miejscach, do których chodzą także inni ludzie. Siłownia będzie świetnym wyborem. Mimo iż większość kobiet boi się do niej uczęszczać, gdyż obawiają się tego, że spotkają w niej wyłącznie samych umięśnionych mężczyzn, którzy będą patrzeć na nie krytycznym wzrokiem, nie jest to na szczęście prawda. Obecnie na siłownię chodzą i faceci, i kobiety. Niektóre z takich klubów posiadają nawet oddzielne strefy dla pań, do których dostęp mają tylko i wyłącznie przedstawicielki płci pięknej. Siłownie pozwalają również na wykonywanie zróżnicowanych treningów – mogą to być albo treningi aerobowe, pozwalające na szybkie palenie zbędnej tkanki tłuszczowej, albo treningi siłowe, które zadbają o odpowiedni stan mięśni i całą sylwetkę. Ćwiczyć należy jak najczęściej – przynajmniej trzy razy w tygodniu i to przez minimum jedną godzinę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here